tisdag 1 mars 2011

"Hur många barn får jag när jag blir stor??"

Jag har inte tänkt sluta blogga, jag har bara gått omkring i en trötthetsdimma de senaste veckorna. Det kan bero på att barn nummer tre(!), helt oplanerat, är på väg. Nu när de första tre månaderna gått börjar jag ana en ljusning. Kanske lättar illamåendet och tröttheten lite till, och jag kan komma tillbaka till tangenterna, då och då, igen?! Vi får se…
Vi hade önskat oss tre barn… men inte trodde jag att de skulle komma så tätt. Men Liten är såklart högst välkommen! Lycka! ”Hon” har tänkt bli född till den här världen i mitten av september…
Det blir aldrig som man tänkt sig. Det har jag lärt mig om livet. Jag tyckte att jag börjat vänja mig efter ”tvåbarnschocken”, och här kommer ”lilla hon” och vänder upp och ned på hela vår tillvaro! Det är precis vad en mamma med ett visst kontrollbehov behöver. Det går inte att styra och planera livet in i minsta detalj, det dyker alltid upp något oförutsett! Det är bara att hänga med...:)

Nu lockar mjuka sängen. Mmmmm. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz….

4 kommentarer:

  1. Men oj; det hade jag helt missat!! Grattis och vad roligt! Läser lite då och då vad du skriver, tänkvärda och kloka ord. Skulle nog behöva stanna upp och tänka ibland. (men det hinner man ju aldrig) Stor kram till er alla / Sara

    SvaraRadera
  2. TACK Sara!!! Kul att du läser bloggen. Undrar om det börjar bli ett år snart sen vi sågs...?
    :(
    vi har en del att ta igen.
    JÄTTEKRAM tillbaka!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det har vi!! Kanske i sommar ?? Skulle vara superkul!/sara

    SvaraRadera