tisdag 11 oktober 2011

Lyckans minut

är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himlen utan en prick?


vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?


jag lever, jag lever! på jorden jag står.
var har jag varit förut?
jag väntade visst millioner år
på denna enda minut
                                                                      
                                                             Erik Lindorm


VÄLKOMMEN TILL OSS LILLAN!






Vi älskar dig.

2 kommentarer:

  1. heeeej det är en härlig dikt men, jag fattar inte vad du menar med dikter, kan du förklara tack?

    SvaraRadera
  2. Hej! För mig har dikter, vare sig det är min egen eller någon annans, förmåga att sätta ord på något som faktiskt i vanliga fall är svårt sätta ord på. Den här dikten "lyckans minut" kommer ganska nära hur det känns att sitta där med sin lilla nyfödda på armen...

    Men det fina med dikter är vad de betyder för just DIG. Du kan läsa in ditt eget liv i dem.

    Hoppas att det var svar på din fråga?

    SvaraRadera