onsdag 23 november 2011

Att sätta sig själv vid rodret

Jag drömde en natt om att jag var ute och åkte bil. Det var någon annan som körde. Men hon visste inte vart vi (jag) skulle. Hon körde helt fel, hade verkligen ingen koll alls. Dessutom började bensinen (min energi) ta slut, mätaren pekade på noll. Så jag sa åt henne, bestämt: nu ska jag köra, du får flytta på dig. Kvinnan som körde ville inte ge med sig så lätt, hon ville inte flytta på sig. Men jag var bestämd. Jag skulle köra. Och när jag satte mig vid ratten åkte jag direkt till bensinmackan för att tanka.

Det är jag som styr i mitt liv nu. Wow!

(Detta drömde jag efter en session med hypnosyntes.)




Drömmarna visar ofta tydligt var vi står och vart vi är på väg, vad vi möter i livet just nu. Ibland ger de små ledtrådar vart vi behöver gå, vad vi behöver göra. När man börjar jobba med och vågar se in i sig själv skalar man bort gamla lager av sådant man inte behöver och kommer närmare in till kärnan av sig själv. Ofta lägger vi på oss en massa åsikter som vi skaffat genom inlärning i barndomen. Om vi fortsätter att tycka och göra saker för att någon annan egentligen tyckte så från början kommer vi bort från oss själva.

Bra frågor att ställa sig är: Vad vill jag här i livet? Varför är just jag här? Vem styr mitt liv?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar